naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hosszú út lefelé - update

2014.03.07. 21:45 | TomAce | 5 komment

Hamarosan látható lesz a film, mely alapjául egyik kedvenc regényem [nem, nem én írtam :)] szolgál. Nick Hornby Hosszú út lefelé című műve négy totál különböző alakról szól. Adott egy középkorú tévésztár, ki egy félrelépés következtében nemcsak a családját veszíti el, de a börtönt is megjárja. Maureen magatehetetlen fiát gondozza magányosan, míg JJ tipikus wannabe-rocksztár, aki momentán londoni pizzafutárként keresi a betevőre valót. Negyediknek egy vadóc kamaszlány csapódik hozzájuk. Találkozásuk színhelye adja a történet kiindulópontját - ez pedig nem más, mint az Öngyilkosok háza, melynek tetejére azért másztak fel mindannyian, hogy pontosan szilveszter éjjelén vessék magukat a mélybe, nem látva más megoldást felhalmozódott problémáik megoldására. Ebben a lehangoló helyzetben mi mást is tehetnének, mint megenni JJ pizzáját, majd szépen lassan nekilátni, hogy rendbetegyék életüket.

Hornby nagyon nagy mester abban, hogy megmosolyogtató módon ábrázoljon egészen tragikus sorsokat, minden gúny és élcelődés nélkül. Mindezek mellett pedig remekül képes akár egyetlen mondattal is társadalmi nagytotált mutatni, pusztán csak azzal, hogy azt a mondatot a megfelelő szereplő szájába adja. Könnyedén nehéz olvasmány a Hosszú út lefelé, mert magától értetődő természetességgel és befogadhatósággal írja meg a szerző az élet mindannyiunkat foglalkoztató, komoly dolgait.

Most, hogy közeledik a film bemutatója, újra levettem a kötetet a polcról és természetesen nem bántam meg. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan sikerül vászonra vinni a történetet, ha csak olyan jó lesz, mint a Pop, csajok, satöbbi adaptációja, már boldog leszek!:)

a_long_way_down_aaron_paul_toni_collette_imogen_poots_pierce_brosnan.jpeg

Hogy rockzene is legyen, jöjjön egy legendás dal JJ egyik abszolút kedvencétől:

update: megérkezett a film trailere, első nekifutásra tetszik, mikor kell a moziba menni?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr75512576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.03.11. 21:45:09

Azt írják, hogy május 22-től.

Kerestem volna a könyvet, de úgy tűnik, mostanság nem kapható, még antikvár példányt sem találtam belőle:( A Forbrydelsen 2-3 évadot nem tudom letölteni, és csókos papírzsepit is hiába kerestem a boltokban... A frusztrációs indexem kezd az egekbe szökni:)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2014.03.12. 15:18:11

Az Egy fiúról-t ismerem tőle, ezt nem.
@HoldViola: Szervezhetnénk közös mozizást, akár, nem? :)

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.03.12. 21:24:05

@Enchantée: Én a filmet láttam és nagyon szerettem, nem is tudtam, hogy ez a szerző...

Tényleg jó lenne mozizn, menjünki! Mire nem jó egy blog, most visszanéztem, 2012. október 11-én voltam utoljára, akkor is egy rajzfilmen, szóval végülis május végéig mág várhatok vele...

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2014.03.13. 08:14:23

@HoldViola: Én is szinte csak mesefilmet láttam az elmúlt években moziban. :P

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.03.13. 14:57:59

@Enchantée: Na, jó kis brigád vagyunk, pedig...;)
süti beállítások módosítása