naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

3 alulbecsült rocksláger - szerintem

2009.08.15. 10:09 | TomAce | 1 komment

Címkék: europe hardline brother firetribe

Rég írtam ebbe a szerintem-es sorozatba, de most, hogy szétnéztem a megosztókon, ráakadtam pár gyöngyszemre. Olyan dalok ezek, melyek méltán foglalnak el előkelő helyet a rockzenéért rajongók ranglistáin - de sajnos a csapatok maroknyi (értsd: néhány tíz- esetleg százezer fő világszerte) rajongótáborukon kívül, sosem lettek ismertek.

Kezdjük is rögtön egy olyan bandával, kik egy Neal Schon nevezetű hátszéllel robbantak be a köztudatba, a kilencvenes évek elején, majd sokáig egyetlen, ámde annál legendásabb  lemezükkel szerénykedtek a színtéren - már amikor nem voltak feloszolva éppen. Az ezredforduló után reunion, immár Schon nélkül, de ez most nem lényeg, ami számít, az a Hardline és a Hot cherie

 

A második dal a Europe Superstitous című slágere. A Final countdown-t szerintem nincs ember a Földön, ki ne ismerné, sőt a legtöbben nem is gondolnák, hogy bizony a svéd mesterek azóta több (és jobb) lemezeket, dalokat is letettek az asztalra, az egyébként valóban nagyszerű és általam is imádott, '86-os gigaslágernél. Ilyen például a következő albumuk nyitónótája. Nehezen lehetne ennél kifinomultabb, érettebb hard rock muzsikát találni, és most biztos megköveznek a Norum  fanok, de ezt a szólót én csakis Kee Marcello előadásában "lúdbőrözöm" meg. Bakker, még bőven általános iskolába jártam, mikor már ezt is hallgattam...

 

A mai összeállítás végére egy viszonylag friss dal, a tavalyi slágergyár Brother Firetribe korongról. Ez a finn csapat mintha átaludt volna húsz évet, aztán bevonultak a stúdióba és olyan dalokat vettek fel, amiket akár '88-ban is írhattak volna. Hibátlan dal, nagy hangerőn tessék hallgatni!

 

Jó hétvégét!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr291309634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a beela · http://napirokk.blog.hu/ 2009.08.17. 18:17:08

na nekem ez igy hétfő du-ra pont ott van,már várom is a szerdát hogy ujra hétvége legyen:)
süti beállítások módosítása