naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Lazán csak

2009.11.12. 21:06 | TomAce | Szólj hozzá!

Címkék: tankcsapda minden jot

Azt hiszem, itt az ideje, hogy összefoglaljam az új TCS lemezzel kapcsolatos érzéseimet. Mikor először hallottam, őszinte leszek, egyáltalán nem tetszett. Ahogy itt is írtam többször, nem elég, hogy a dalokkal nem tudtam mit kezdeni, a hangzás erre rá is tett egy lapáttal. Aztán elkezdtem figyelmesen hallgatni, de nem tudtam függetleníteni magam a rettenetes hangmérnöki munkától. Mégis, volt egy olyan pillanat, ahol elkapott a zene, és azóta egyre jobban élvezem a Minden jót dalait.

Nem árt elmondanom, hogy laikusként hallgatva a lemez továbbra is pocsékul szól, a gitárok még csak-csak, de a dobok nagyon elől kattognak (ráadásul fixa ideám, hogy Fejes szétdobolja a legtöbb TCS dalt), a basszust nyomozni kell és az ének is érthetetlen itt-ott. Ezen felül hiányoznak az igazán katarktikus dalok, melyek az utóbbi albumokon mind megvoltak. Viszont, öröm az ürömben, hogy ezúttal a lefelé kilógó, számomra töltelék nóták is hiányoznak. A dalok egy jó értelemben véve homogének, egy biztos, erős szintet hoznak végig.

A kezdő szám rögtön egyfajta ars poetica, hogy is mondjam, érdekes szövegű refrénnel. A második, a címadó szám, ahogy mondtam is fentebb, ezúttal nem annyira szuggesztív, bár az alábbi négy sor azért nagyon ott van:

Arra való a válság, hogy a nyomorultak lássák,

A hitelből vett ásóikkal a saját sírjukat ássák.

Ezután egy lazulós-csajozós dal jön, a Kóla, jég és  whiskey, majd az egyik kedvencem, a Nézz szét belül. Engem az Ember tervez hangulatára emlékeztet, Mystrát pedig a Mindig péntekre. Hát, ebben van is valami, de azért ennek a mondanivalója jobban bejön.

A Keverék egy szellemes, keserédes helyzetjelentés napjaink több műszakban güriző fiataljairól, utána jön a California... folytatása, tipikus TCS P&R. Ezután a másik kedvenc a Köszönet Doktor. Lehet, hogy bugyuta a refrén, nem tudom, de ha rossz passzban vagy, könnyen ráharaphatsz a dalra, mint én tettem.

Azt mondta az orvos
Ha a szíved fáj is néha
Adj rá hangerőt
És jobban leszel a rocktól
Nem a szesztől, nem is a drogtól
De a gitártól meg a dobtól
Végül tényleg jobban lettem
Köszönet doktor

A Mindentől távol elsőre szintén egy alap TCS, de a refrénjétől először majdnem lefordultam a székről, majd azt vettem észre, hogy dúdolgatom. Mit mondjak, inkább egy Hooligans dalban tudnám elképzelni, kicsit olyan musical-es a dallam. Talán éppen ezért tetszett meg, mert nem az a megszokott dolog.

Az Új nap vár és a Nincs fék egyaránt célozgat a zenekar korai lemezeire, majd jön a Mire vagy kíváncsi. Érdekes, hogy míg a promo lemezeken inkább a Valami Amerikás filmzene tetszett jobban, a lemezen már inkább a Doktort favorizálom.

Végül a Lazán csak, amire biztos sokan felhördülnek majd, de nekem ott van az Egyszerű dal és az akusztikus Tréfa mellett. Remek lezárása a lemeznek!

Azt gondolom, ez egy tisztességes album lett. Szerintem Cserkó is kezd talpra állni, Lukács szövegeiből pedig nem érzem most azt a reménytelen fájdalmat, amit az elmúlt három albumon - talán ő is jobb passzban van most, mint  pár évvel ezelőtt.

Egy szó, mint száz, dacára annak, hogy eleinte nem jött be a Minden jót, most azt mondom, tetszik és szeretem hallgatni.

Minden jót!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr481521191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása