naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Sziget2008 ajánló

2008.08.12. 10:31 | TomAce | 20 komment

Címkék: sziget2008

Arra gondoltam, mivel idén kifejezetten erős rock-metál felhozatal lesz a feszten, összedobok egy kis ajánlót, hogy szerintem milyen bandákat érdemes megtekinteni.

 

 

Kezdjük a Nagyszínpaddal. ma ugye Iron Maiden, erről még lesz szó a későbbiekben is. Szombaton Serj Tankian, a System of a Down frontembere adja elő, jó értelemben vett kommersz szólólemeze dalait, majd vasárnap este TCS, hát őket sem nagyon kell bemutatni. Egyébként vasárnap este megnéztük az MTV Icont, ahol TCS dalokat dolgoztak fel olyanok, mint a KFT vagy a Ladánybene, Roy és Ádám. Nekem legjobban két hölgy, Harcsa Veronika és Für Anikó verziója tetszett, kiváncsi vagyok, látta-e más is, tetszett-nem tetszett neki?

A Hammersátorban:

szerda 20:00 Volbeat - Elvis-metál, kifejezetten koncertre való, alap rock and roll

szerda 21:30 Avantasia - sikítós opera-metál, fantasy rajongóknak kötelező

a csütörtöki Iced Earth, a pénteki Apocalyptica és a szombati Meshuggah sem hoz lázba (jöhetnek a kövek), de:

vasárnap 21:30 Carcass - ha lehet ilyet mondani, progresszív death-metal, de ez sem fedi a valóságot, ha jól látom, a TCS után pont át lehet érni

Wan2:

péntek 23:00 Danko Jones - az idei év egyik legjópofább rocklemeze, ez is jó koncertnek ígérkezik

Tribute színpad:

szerda 19:00 Cry Free (Deep Purple)

szerda/csütörtök 01:00 Kiss Forever Band (Kiss)

szerda/csütörtök 02:30 HIT Rock (Pink Floyd)

csütörtök 20:00 Alcoholica (Metallica)

csütörtök 21:30 Holiday Crüe (Mötley Crüe)

szombat/vasárnap 01:00 AB/CD (AC/DC)

vasárnap 21:00 Cultus (The Cult)

Keep on rockin'!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr54611979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sheriff73 2008.08.20. 15:08:50

"Avantasia - sikítós opera-metál, fantasy rajongóknak kötelező"

Ajánlom meghallgatásra a lemezeket, mert ez egy cseppet sem fedi a valóságot...:)

Akkor sem biztos, hogy tetszeni fog, ha megismered a lemezeket, de a ez a meghatározás ide kakás, mondhatni szaros..:)

TomAce 2008.08.21. 13:24:21

miért? sikítós? igen. opera-metál? igen. fantasy? igen. ettől függetlenül mindhárom lemezt imádom!

sheriff73 2008.08.22. 08:13:19

...hát nem tudom... Nekem a sikítósról teljesen más véleményem van. Itt ÉNEKELNEK általában, nem is akárkik és nem is akárhogy. A Fantasy sem érvényesül igazán a bulikon, csak a szövegekben és nálunk szerintem nem a szövegek miatt hallgatják a 3 lemezt. Mindegy ...Nekem a sikítós opera metálról, ami még fantasy is, teljesen más jut eszembe

Gyugyo 2008.08.23. 10:59:34

Sikítós - King Diamond (bár ez sem fedi teljesen a valóságot)
Opera Metal - Erről leginkább pozitívumok jutnak eszembe, ergo Queensryche
Fantasy - hááát én ide tenném pl a Manowart és Malmsteent.

TomAce 2008.08.23. 19:19:42

Serif, a sikítós opera metálról, ami még fantasy is, érdekelne, hogy mi jut eszedbe?

sheriff73 2008.08.24. 02:20:23

Én meg arra lennék kíváncsi, hogy Neked mi jut eszedbe, mert Roy Khan, Lande, Kiske, D. DeFeis, Oliver Hartmann, Bob Catley, hogy csak a legnagyobbak közül NÉHÁNYAT említsek a lemezekről, Nekik még véletlenül sem sikításban merül ki a teljesítményük. Sem itt, sem a saját bandájukban.
Egyébként a "szófordulatodról" inkább egy érzés, fantázia ugrik be, mert ezt csak elképzelni tudom, hála istennek kerülöm az efféle muzsikákat
( ha van ilyen). De ez a három lemez semmi estre sem ez a "kategória"
Azt írtam, hogy a sikításról más a véleményem.
Íme :Pl. ajánlom figyelmedbe a korai Elegy lemezeket E.A.Hovinga-val....Őt tényleg nehéz lehozni a padlásról, egyébként mindemellett remek énekes(és a denevérek is tudják hallgatni:)). Azt gondolom, kár lenne most felsorolni itt az összes ismert és kevésbé ismert "jól sikító" dalnokot, mindketten tudunk "párat". és Gyugyo barátom is remek példát hozott.

"Avantasia - sikítós opera-metál, fantasy..." Tehát ezt így EGYBEN továbbra is inkább felületesnek érzem, mint a lemezeket hűen jellemző kifejezésnek. Persze ez az én véleményem csak...

sheriff73 2008.08.24. 02:23:21

Ja és még valami: Ezentúl csak Te fogsz eszembe jutni erről a kis "kategóriádról" :)))))))

Keveset foglak húzni vele Barátom....:))))

sheriff73 2008.08.24. 02:25:05

...és még egy kérdés: Akit Matt Barlow nem hoz lázba az szereti a Heavy Metalt?!?!?


:)))))))

sheriff73 2008.08.24. 02:25:57

Bezzeg a Danko Pista, vagy ki a tököm....az valaki mííííí??

TomAce 2008.08.24. 08:55:39

Most akkor a sikítóson nem vitatkozom (mondjuk kapásból az első Avantasia lemez első dala is egy Sammett-Kiske repesztéssel indít), de ha valakinek elfek és varázslók szerepelnek a történetében és Metal Opera I-II címeket ad a lemezeinek, abban mi nem opera és fantasy??? Ez sokkal inkább opera, mint a QR vagy pl. a Savatage Streets lemeze, ahol egy, maximum két szereplő ad elő mindent - nem alulértékelve ezeket az előadokat, mielőtt bele lenne kötve. Persze, fantasyben ott van pl. a Rhapsody is, de a stílust és a szövegvilágot tekintve rokonok.
Végezetül, ebben az egészben mi volt a pejoratív, akármelyik előadóra is nézve?

sheriff73 2008.08.24. 09:16:36

1.Mielőtt boncolgatnál, olvass figyelmesen:"Tehát ezt így EGYBEN..."
2. Az érvelésed szerint akkor a Whitesnake is sikítós, mert D.C. is szokott sikítani...vicces, nem?
3. Nem lenne belekötve, nem is volt...
4. Nem használtam a pejoratív szót...
5. Irigylem az önbizalmad...

Gyugyo 2008.08.24. 11:04:56

:)) vitatkotok még? nekem spec tetszik ez a fajta boncolgatás, részben Tomnak is igazat tuidok adni, részb en Sheriffnek is. Az Avantasia az szövegeit nézve valóban fantasy, koncepcióját nézve télleg opera, az énekesek meg valóban sikítanak is benne, de semiképp nem használnám egy mondatban az Avantasiaval kapcsolatban a sikítós opera-metal kifejezést (bocs Tom). Szal nekem ez nagyon lesarkítva, felületesnek tűnik valóban, mert ha azt nézzük, akkor a Steelheart is siikítós metal?:))
Sztem nemigazán. :)))

Gyugyo 2008.08.24. 11:09:14

Bocs, annyit fűznék még hozzá, h nagyon nem értek a rock zenéhez, ezért ha hülyeséget írok, bárkit megkövetek :))))

sheriff73 2008.08.24. 11:33:32

Én is csak azt fejtettem ki, hogy szerintem miért felületes, ennyi. De véletlenül sem kötekedtem.

sheriff73 2008.08.24. 14:39:01

Gyugyo ! Tudtommal értesz a zenéhez, viszont azt írtad, hogy a rock zenéhez nem. Vazze ! Akkor az összes többi zenéhez igen ! Már csak a rockba kell belejönni !!!!:)))

TomAce 2008.08.24. 14:42:41

A téma lezárásaképp:
1: ezekszerint a sikítós az negatív jelző? nem tudtam:)
2: hogy jön ide az önbizalmam?

sheriff73 2008.08.24. 15:40:27

"ezekszerint a sikítós az negatív jelző" Ezt hol olvastad ?Én sem tudtam..:)
Még egyszer utoljára : EGYBEN !!!! Érdekes Gyugyo érti mire gondolok....szerintem Te meg nem akarod.

:

TomAce 2008.08.24. 16:34:14

Én értem, hogy mit akarsz mondani, csak ha valami külön-külön nem negatív jelző valamire, akkor egyben hogy-hogy az lesz? Bocs, nem írtad, hogy negatív. Felületest csak. Bár elsőre szarost írtál, ami tudtommal nem szinonímája a felületes szónak.

sheriff73 2008.08.24. 17:58:39

Szerintem ismersz egy ideje, ne akadj már fenn egy sima "szaroson". Ha nem értetted benne a "fikcsit", akkor no comment a humorérzékre, meg a szinonímákra,és őszintén bocs, de a véleményem marad...

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2008.08.24. 20:54:30

élménbeszámoló tőmondatokban:

VolBeat - zsigeri, vagány, ösztönös, minden, amire egy jó rokkenroll parti megismerszik, szerény arcokkal és jó énekessel. és van humoruk, öniróniájuk!

Danko Jones - egyszerűen remek, ez a rocktrió mindent tud a rock/funk/metalról, sőt még a kísérletezős részeknél se estek össze. egy fokkal emészthetőbb a VolBeatnél, ugyanakkor nem annyira metal. de kurvajó!

Meshuggah - nem tudnak hibázni, zord ipari gépezet.

Carcass - számomra év koncertje, a hammer színpad még sosem szólt ennyire jól. ha nem hallom, nem hiszem el. mindent elmond, azóta csak Carcasst hallgatok, egyszerűen zseniálisak voltak.

ami még tetszett: Barbaro, Mass Hysteria, Transglobal Underground, REM
ami csalódás: Tankcsapda, URH
süti beállítások módosítása