naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Vol. 1

2008.05.27. 22:51 | TomAce | 14 komment

Címkék: jimi hendrix scorpions tyketto damn yankees skid row

 

Első ötösünkbe jellemzően amerikai bandák kerültek, mondhatni hair-metal dömpinggel indítunk, de itt van még az első gitárhős és az NSZK leghíresebb rockcsapata is a '80-as évekből. Ja, és videók is, természetesen;o)

Ha érdekel, mi lesz abból, ha sört löttyintünk a viszkikólába, klikk a továbbra.

Tyketto - Forever young



Talán meglepő, hogy nem egy mindenki által ismert, nyilvánvaló rockdallal nyitom a sort, de akik ismerik ezt a bandát, azok egyetértenek velem, hogy minden idők egyik legnagyobb nyitónótájáról van szó. A borító alapján az egyszeri rokker hajlamo pózőr hajbandaként aposztrofálni a srácokat, de itt szó szincs erről. Dögös, west coast ízekkel megpakolt rockmuzsika ez, nem lehe hibázni vele. Egyébként engem Sanci barátom hozott vele össze, egy réges-régi kiránduláson nyaggatott vele addig, amíg be nem adtam a derekam. Azóta sem bántam meg, noha ezzel a lemezzel van egy nagy problémám: az első két nóta olyan magasra teszi a lécet, hogy a többi dal egész egyszerűen hiába nagyon jó, nem tudja megugrani. Külön öröm, hogy párom is szereti, erről jut eszembe a sztori, ahogy anno megvettük. A körúton van egy pincehelység, régebben minden cd-t ott vettünk, mára már elég népszerű lett és elég nagyra ki is van bővítve. Akkor viszont még csak egy pici kis bolt volt, mikor párommal betévedtünk, amolyan minden mindegy alapon, hátha kapunk valamit. Én talán a szokásos KISS cd-met kerestem, Ő meg megjegyezte, hogy megnézi, megvan-e itt ez a Tyketto lemez. Én mindenttudóan ráhagytam, hiszen akkor már vagy 6-7 éves volt ez a korong, de én CD-n még nem láttam itthon. Ezen felül el sem tudtam képzelni, hogy akad olyan, aki el akarja ezt adni. Akadt...:o)


Damn Yankees - Come again



A DY volt az a muzsika, akikről sokáig csak tudtam, hogy léteznek, meg hogy lényegében egy szupergrupp, és hogy Ted Nugent is benne van meg a Styxes Tommy Shaw, meg van egy marha jó klipjük, a Come again. Jó, ismertem még a High enoughot is, meg egyszer-kétszer hallottam a debütalbumot, de ennyi.
Most jövök rá, hogy ezt a zenekart sem magamtól ismertem meg komolyabban, hanem Taki cimborám vágta hozzám a CD-t, mondván, hogy ha a klipnóták tetszenek, nem fogok csalódni. Nos, nem csalódtam.
Ennek a dalnak a klipje nem egy nagy szám, fehér háttér előtt zenél a banda, de mégis hidegrázós valamiért. Jó, elég viccesen vonaglik benne Ted, de azért maga a nóta nagyon ott van. Sugárzik a fickókról, hogy profi rockzenészek! Persze mai szemmel már kicsit mókás a frufrus séró meg a sztreccsfarmer, de kötelező darab!


Jimi Hendrix - Purple haze



Kövezzetek meg, de sosem voltam Hendrix rabja, sőt! Ami azt illeti, soha nem értettem, mit szeretnek rajta, számomra kifejezetten unalmasak a dalai. A Hey Joe-val például ki lehet üldözni a világból. Jó-jó tudom, korszakalkotó zseni, forradalmasította a gitározást, ésatöbbi, ésatöbbi, de akkor sem csípem. Vicces, de a Purple Haze-t talán azért szeretem, mert mikor először ráeszméltem, hogy tetszik, nem tudtam, hogy Hendrix. A Ford Fairlane kalandjaiban van egy jelenet, melyben a címszereplő és két cicababa erre a dalra ébred - kábé csutka hangerőn. Anno ez a moziban akkorát szólt, hogy lerepítette a fejem, azóta szeretem hallgatni. Első gitárhős-mártírunk többi munkáját viszont továbbra is ki nem állhatom, talán ha valamely filmben találkozom megint eggyel...

Scorpions - Still loving you



Klaus Meine csodálatos echte német orrhangja, mein gott! Akad olyan 30-as rocker, aki ezt nem ismeri? Aligha! Fogalmam sincs, mikor és hol hallottam ezt a dalt, jelen emlékeim szerint ezt mindig is ismertem. Annyira hozzánőtt életemhez, hogy nem is tudnék konkrét emléket hozzákötni. Az viszont biztos, hogy az egyik legszebb szerelmes ballada, mit valaha bakelitbe préseltek és mai napig az nszk rockfaterok egyik védjegye a nóta. Egyszer Heavy barátom küldött valami linket, ahol egy flashes baromság volt, melyben -ha jól rémlik- állatok játszották ezt a dalt, persze meglehetősen egyedi felfogásban. Aki elsőre megmondta az előadót és a címet, sört nyert. Sajnos nem én nyertem:o(



Skid Row - Youth gone wild



Ha valami alapnóta, akkor ez az! Skip Rope-ékat Bon Jovi fedezte fel, cirka 20 éve, Sebastian Bach-ék pedig ezzel a nótával robbantottak (nem számítva a szokásos balladákat). Hihetetlen, hogy milyen energia van ebben a dalban, szinte leviszi az ember fejét! Ha jól emlékszem, '89-ben benne volt az év legjobb lemezei közt a self-titled debüt, bemutatkozó lemezként több listán is az élen végzett. Ekkor, de még inkább az ezt követő Slave to the grind megjelenésekor fényes jövőt jósoltak nekik - tévedtek. Habár a '95-ös Subhuman race szerintem egy jó lemez, óriásit buktak vele, ma már Bach sincs az egyre lejjebb csúszó bandában, viszont szerepelt jópár részben a Szívek szállodája (Gilmore girls) sorozatban (ez is megérne egy-két szót, nagyon jó! tényleg).

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr35490971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanci 2008.05.28. 09:27:17

Meglepett, hogy a Tyketto-t én mutattam neked. Ha nem bánod kiegészítem a storyt.
Közös barátunk Gyuri várta epekedve a Keep the Faith lemezt a Bon Jovitól. Volt egy bolt Lôrincen, ahova bejártunk lemezekért és ott foglalózta le az ominózus kazettát. Naponta járt be, hogy hátha megjött már. Az eladó srác megunta és ajánlott neki egy kazettát. Ez volt a Don't Come Easy, egy nap múlva már nekem is megvolt. A Keep the Faith jó lemez, de számomra sosem ért fel az elsô Tyketto-val.

Heavy 2008.05.30. 13:23:12

A Come Againt én először az azóta jobblétre szenderült Vanessa Warwickos Headbangers Ballban láttam. Akkor még videótávirányitóval a kezemben néztem a műsort és vettem fel a nekem tetsző számokat. És jött a DY. Record gomb lenyom. Lírai kezdés. Stop gomb megynom. Szám beindul. Átkozódás. Record gomb újra megnyom. Hosszú évekig csak a szám utolsó 2/3át ismertem.

Egyébként egyet értek: Minimalista látvány és mégis... csak sok-sok nézés után lehet megunni. Erre mondják h van kisugárzása az előadóknak. Ráadásul itt mind a 4nek!!!

TomAce 2008.05.30. 14:51:29

emlékszem, ő volt a lófejű Vanessa :o)

Heavy 2008.05.30. 14:58:21

És volt neki a vörös állat férje Rick(?) Warwick, aki az Almighty frontembere volt (vagy még az is), akiknek Free an' Easy c. száma anno nagyon bejött

Heavy 2008.05.30. 15:13:52

Hé! Most vettem észre h szerepelek a Scorpionsnál. :)))

Más: Teljesen 1et értek a Hendrixről írtakkal. De komolyan!!! Lehet h bizonyos szerek hatása alatt bejön, de mivel én nem élek ilyennel soha nem értettem meg h sokan miért istenítik. Azzal a kitétellel h nekem is van 1 (de csak 1) szám, ami tetszik tőle: Crosstown Traffic

TomAce 2008.05.30. 16:06:58

Az Almightynek volt még egy jó száma, az Addiction, de úgy nagyjából ezzel ki is fújtak.

sheriff73 http://sheriff.blogter.hu/ 2008.05.31. 00:09:27

Üdv Mindenkinek !

Mit is írjak erről az oldalról....azt hiszem annyi elég lesz, hogy ez az oldal maga Tojás barátom, akire most még büszkébb vagyok. Gratula ...de most komolyan !

Nnnna !Ennyit a seggnyalásról és most jöjjön aminek jönnie kell...:)
Testvérem ! A Skid Row Youth Gone Wild nótájánál kit érdekel, hogy mit csinál Seb' manapság?!? Az a nóta maga volt a rock, a lendület, az energia, a tornádó (midnight), ami vitt mindent ! Amikor először meghallottam, nyomtam egy soft reset-et és újra fel kellet állnom, de még le sem poroltam magam és újra odab......ott, aztán újra és újra...........
Stílusteremtő, felejthetetlen remekmű. Biztos, most sokan mondanák, hogy előtte azért volt már ez, meg az is....tudom, de ez ott és akkor verhetetlen volt.

Tottibácsi ! Tényleg tettszik az oldal és megtisztelő, hogy gondoltál rám is, hogy rontsam itt a levegőt, köszi.
Ahogy lesz egy kis időm, küldök pár szösszenetet, már vannak ötleteteim...:)

TomAce 2008.05.31. 11:39:46

Tojás=Totti=TomAce

a beela · http://napirokk.blog.hu/ 2008.05.31. 18:25:33

szasztok.

toti profi a blogod vagy mi is ez.Én is akarok 1-t: :).mivel csunyán irok és még szemezgetek eme remek lapon igy most csak jelezem rettegjetek,mert eflektálok világmegváltó gondolatitokhoz.,de alapvetően inkább csak a zenei oldalához.

Gyugyo 2008.06.02. 09:51:19

nyihii, király a blogod wazki:))
egy barátom mesélte, hogy volt nemrég egy turné erejéig öddzeállt Tyketto bulin a klasszikus felállással hát arra azért tuti elmentem volna, ha időben tudom, na mind1 ez van, volt, még 1x grat a bloghoz

Taki4x4 2008.06.02. 11:47:17

Igen, ezt beszéltük a Yesben a múltkor, hogy végre valakinek eszébe jutott...
csak a rock :-)

Ville · http://www.derailedmusic.com 2008.06.10. 19:20:32

Egesz jo a blog! Sajnos nincsenek ekezetek a billentyumon.

Angyalka · http://whitesnakeclub.gportal.hu 2008.06.13. 07:41:23

Szia Totti!
Köszi szépen a mailt a blogodról, amint látod, meg is néztem. :) Gratulálok hozzá, nagyon jó ötletnek tartom a létrehozását; nem beszélve arról, hogy remekül írsz és rendkívül áttekinthető, jól illusztrált oldalt sikerült alkotnod. Mindig értékelem azokat az embereket, akik önszántukból tesznek valamit a rockzenéért!! :)

Azért ehhez a bejegyzéshez kommentelek, mert ebben szerepel egyik nagy kedvencem: a SCORPIONS. Sok más dalukkal együtt a Still Lovin' You is különleges a számomra... valóban az egyik leggyönyörűbb, leghátborzongatóbb szerelmes ballada... mondjuk Klaus Meine hangjával nem is lehetne másmilyen. Amikor tavaly Pozsonyban hallottam ezt a számot élőben, kicsordultak a könnyeim a meghatódottságtól vagy a nemtudommitől, pedig nem szoktam sírni..... :')
Hát ez azért elég extrém, hogy egy flashes játékban állatok (??!) játszották... hihetetlen, mit ki nem tudnak találni emberek!! :S xD

Szóval még 1x gratula a bloghoz; remélem, még sok remek bejegyzést olvashatunk!! ;)

Keep On Rockin'.

Whitesnake-es üdvözlettel:

Angyalka / Angel
-- Magyar Whitesnake Klub --

TomAce 2008.06.13. 13:05:34

Angyalka!
Köszi szépen a recenziót és további kellemes blogolást kívánok!
süti beállítások módosítása