naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Vol. 4 - Dupla szám

2008.06.10. 14:01 | TomAce | 10 komment

Címkék: kiss mike oldfield iron maiden led zeppelin pantera dio winger richie sambora the cult danger danger

Rövid szünet után ismét jöjjön pár nóta. Mivel a tervezettnél tovább hagytam friss fémforgács nélkül virtuális naplómat, ezért most 10 dalt zsúfolok a postba.
Ezúttal is széles stíluskavalkáddal találkoztok, Kedves Olvasók. Lesz itt hajbanda, indiánok és nagyvárosi cowboyok, befüvezett ősrockerek, nomeg a világ, sokak szerint legjobb, metál-énekese. Vagy inkább énekesei...
A tovább után ez is kiderül.



Danger Danger - Beat the bullett








Az első, DD-rel kapcsolatos emlékem egy korabeli MHH cikk, amelyben azon lamentálnak, hogy mennyire megnőtt azon bandák száma, akik ilyen "dadogós" nevet választanak maguknak. Azt hiszem, még egy Tora Tora nevű bandát hoztak fel példaként. Lényeg, hogy ekkor ismertem meg a Screw it lemezt, amit annak rendje és módja szerint be is skatulyáztam csajozós rockzenének, és nagyon sokáig nem is hallgattam. A '90-es évek vége felé, mikor hatalmas volt a pangás dallamos rock vonalon, újból előkerült ez a lemez, Pepe (alias Deepfreeze) barátom írta át nekem, és néztem nagyokat, hogy én  miért pazaroltam el jópár évet anélkül, hogy rommá hallgattam volna ezt a korongot. Nem tudom, hogy a stílus iránti kiéhezettségem vagy a valóban igényes zene tette, de egyből beleszerettem az albumba. A Beat the bullett meseszép, latinos introjával, fantasztikus dallamaival, refrénjével rögtön az egyik kedvencem lett. Bizonyíték gyanánt íme egy koncertvideó.



Led Zeppelin - Black dog







A Led Zepet nem hinném, hogy sokaknak kéne bemutatni, manapság is sokszor szerepelnek a hírekben. A héten például egy Foo Fighters koncertet tiszteltek meg jelenlétükkel. Fenti dal viszont lassan 40 éves!!! A negyedik sorlemez nyitónótájáról van szó, amit én különösebben nem szeretek, de egy akkora iskola-riffel indít a dal, hogy azt mindenki ismeri. Egyébként tök érdekes, hogy mekkora tisztelet ővezi a bandát, százszámra nyilatkozzák mai csapatok, hogy így a Zep, úgy a Zep, és a szakirodalomban is, mint stílusteremtő csapat vonultak be, akik rengeteg későbbi zenekarra voltak hatással. Én speciel a  grunge hullámig nem voltam biztos abban, hogy valóban hatásként kell értelmezni zenéjüket, de a seattle-i csapatok sokszor drogoktól kótyagos dallamainak hallatán el kellett ismernem, hogy valóban megelőzték korukat. Mindettől függetlenül, a Black dog igazi klasszikus, tényleg, van olyan, ki e nyitóriffet nem ismeri?



Kiss - God gave rock and roll to you








Most leszek nagyon nagy gondban, hiszen a kedvencemről kell írnom. Ez az a zenekar, akiktől bármi jöhet, akkor sem tudok haragudni rájuk. Talán egyszer rászánom magam, és lesz egy Kiss-rovat is, mert szeretem annyira őket, hogy kiemelten foglalkozzak velük. Ezúttal azonban egyik legnagyobb slágerüket nézzük, ami nem is saját daluk, hanem egy hatvanas évekbeli, keresztény-rockzenét játszó csapat, az Argent szerzeménye. A feldolgozás eredetileg egy vígjátékhoz, a Bill és Ted haláli túrájához készült. Eredeti  (vagyis az első feldolgozás-verzió) változatában csak a filmzene cd-n található, mégpedig azon okból, hogy a dal rögzítése után nem sokkal Eric Carr, The Fox, a csapat dobosa rákbetegségben elhunyt. Szomorú egybeesés, hogy halálának napja egybeesik Freddie Mercuryéval - egy nap alatt két ikonja is távozott a földi rockzenének...
Szóval, a Revenge-re került változatnak a címe után egy kettes áll, utalva arra, hogy újra rögítették a dal dobsávjait, az új dobossal, Eric Singerrel. Singer tizenéves kora óta volt Kiss rajongó, nála nem közhely, hogy gyerekkori álma teljesült azzal, hogy a dobok mögé ülhetett. Maga a dal válaszolgatós, fogós verzével és kétszólamú kiállással hódít, refrénje elsőre megjegyezhető, a szöveg pedig...
Szóval olyan, amilyen egy ilyen szentimentális himnuszhoz dukál.



Mike Oldfield - Moonlight shadow








Egy kakukktojás dal. Nem mondanám kifejezett hard rocknak, de egy sima rock titulust megérdemel - pláne, ha hozzávesszük Mike mester életművét is, akkor itt a helye. Mindenki által ismert számról van szó, nagyon nem is ragoznám itt a dolgokat, mindössze egy dolgot említenék meg. Élénken él bennem ma is, mikor tíz éves kissrácként néztük az akkor még Európa egyik legjobbjának számító magyar fociválogatott selejtező meccseit, akkor nagyon gyakran ezt a dalt játszották be kapcsolás alatt, így mind a mai napig, ha meghallom és lehunyom a szemem, akkor a feket háttérbe fehéren világító KAPCSOLÁS feliratot látom magam előtt. A szólója egyébként zseniális!



Iron Maiden - The number of the beast









Talán a leghíresebb Maiden nóta, ez kétségtelen. Több szempontból is legendás, hiszen egyrészt ezen a lemezen mutatkozott be a brit sziréna, Bruce Dickinson, másrészt már magának az albumnak a születése is különféle misztikus történésekkel körített - legalábbis egyes pletykák szerint. Állítólag a címadó dal rögzítése közben az egész stúdióban áramszünet volt (talán pont a refrénnél ment el a nafta), viszont a probléma csak a stúdióra terjedt ki, ellenben semmilyen rendellenességet nem találtak később, se egy zárlatos vezeték, se egy kiégett biztosíték...
Hogy ebből mi igaz és mi nem, nem tudom. Az viszont tény, hogy nincs Maiden koncert a dal nélkül, tetejébe annyira gagyi szar videója van, hogy az már jó.




Winger - Headed for the heartbreak








A Kip Winger énekes/basszer által vezett amerikai kvartett sosem volt annyira ismert és népszerű itthon, mint teszem azt a Bon Jovi vagy a Guns. Talán azért, mert nyilvánvaló slágeressége mellett, a csapat képes volt olyan egyedi ízekkel vegyíteni a muzsikát, melyek sokak számára nehezebben befogadhatóvá tették a csapat zenéjét. Valahogy így voltam vele én is, a lemezenkénti egy-két klipes slágert leszámítva nem nagyon hatott meg a banda. Pedig Winger mellett gitározik itt egy Reb Beach, dobol itt egy Morgenstern, vagyis eszement jó zenészek alkotják az együttest. Tény azonban, hogy a debütáló albumról készült videó iszonyatosan nagyot ütött, mikor először láttam/hallottam. Eleve a hangulata, mind a számnak, mind a videónak varázslatos (számomra), és a dal végén az a gitárszóló...
Itt jegyezném meg, hogy Serif73-nak egyik legnagyobb kedvence a Winger, úgyhogy neki külön szeretnék kedveskedni eme bejátszással.



Richie Sambora - Ballad of youth








Sokak szerint a Bon Jovi legjobb lemezei az egyes tagok által elkészített szólóalbumok. Ezt múltkori posztunkra adott kommentek között is kitárgyaltuk. Én nem feltétlenül értek egyet eme véleménnyel, jóllehet magam is kifejezetten kedvelem ezeket a szólómunkákat. Az egyik kedvencem ezek közül a Richie Sambora gitáros által készített Stranger in this town lemez, arról is a klipnóta, a Ballad of youth. Tipikus Sambora téma, ízes-bluesos hard rock.  Anno egy reklámfilmnek is ez volt a zenéje, kíváncsian várom a tippeket, hányan emlékeztek rá, mi is volt a termék?:o)



The Cult - Wild hearted son








Úgy látszik, most csupa olyan zene jön, ami valamelyik barátom nagy kedvence. A The Cult esetében ez a barátom a béla:o). Habár én is kedvelem őket, azért nem nevezném magam fanatikusnak, bár már élőben is sikerült háromszor elcsípnem őket. Ezt a dalt teljesen véletlenül ismertem meg, így a bandával is véletlenül kerültem ismeretségbe. Anno rendszeresen rögzítettem az MTV Headbanger's Ball műsorát, és ott volt egy klip, amit kimásoltam egy másik kazettára, ahol a kedvenc klipeket gyűjtögettem. Mikor visszanéztem a klipet, akkor vettem észre, hogy a dal után véletelnül pontatlanul lett levágva a felvétel és egy tollkoronás indiánt láttam, aki a sztráda közepén ugrabugrált, majd jött a dal eleje, és...És itt jött a következő dal a válogatásról, amivel sikeresen letöröltem a Cult nótát. Szerencsére a következő adásban ismét lement a dal, és onnantól datálom ismeretségünket.
Szeretném ezt a dalt a bélának ajánlani, igérem, gyógyítani fog!

 

Pantera - Cemetary gates









A Pantera ezzel a számmal és lemezzel robbant be a köztudatba, emlékszem anno a szaklapban olyan kritikával illették az albumot, hogy ha nem lenne egy ...And justice for all című lemez, akkor ez 10 pontot kapna. Ami egyrészt akkoriban borzasztó nagy dícséretnek számított, másrészt mai szemmel megmosolyogtató, hogy a Panterát a Metallicához mérték valamikor. Lehet egyébként vitatkozni azon, hogy Anselmoék tényleg jó zenét csináltak vagy csak valami elképesztő szerencséjük volt, de az tény, hogy iszonyat jó zenészek alkották a csapatot. Sajnos, mindenki tudja, mi történt azóta velük, én személy szerint roppantul sajnálom, hogy túl Dimebag ostoba és értelmetlen halálán, még most is személyes sérelmekkel terhelten üzengetnek egymásnak a sajtón keresztül.
Ez a dal azért odavág, tekerjétek fel a hangerőt!

Dio - Holy diver








Ronnie James Dio, a fantasy metal nagypapája, aki már  1958-ban lemezen szerepelt (igaz, még gyerekként). A HM történetének egyik nagy napja az volt, amikor Tony Iommi felkérte Diot, hogy a távozó Ozzy helyett álljon a mikrofon mögé. A Rainbowban már hírnevet szerzett Dio 3 akkora lemezt csinált a Black Sabbath-tal, hogy azóta se nagyon sikerült túlszárnyalni, majd hihetetlen piti okok miatt kitették a szűrét a bandából. De nem sokáig búslakodott egyedül, jött vele Vinnie Appice is, és egykettőre kiadták az első szólólemezt, a Holy divert. Óriási siker lett, évekre nem is ment egy zenekarhoz sem a Mester, hanem gondosan ápolgatta szólókarrierjét.
Ez a dal tipikus metál nóta, misztikus-fantasy szövegvilággal, Conan rajongóknak kötelezően ajánlott videóval.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr30512953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanci 2008.06.11. 11:41:18

Én emlékszem a termékre, de nem akarom elrontani a játékot...
Szóval én elsô, de egyelôre csak utalok rá, hogy a 3-as szám meghatározó a termék nevében...

sheriff73 2008.06.11. 18:41:05

Azt a bizonyos terméket pont most pozicionálták újra a piacon.....

sheriff73 2008.06.11. 18:46:37

Szerintem Te is egy promó embere vagy a terméknek.....de jó az időzítés:)

Ville · http://www.derailedmusic.com 2008.06.11. 23:35:03

Maiden, Maiden! Most sikerult eloben latnom oket 2 egymas utani esten. Nagyon jol ereztem magam. Harris-ek olyanok, mint a jo bor, idovel csak jobbak lesznek!

TomAce 2008.06.12. 05:16:32

Komolyan kapható megint? Majd körülnézek.
Azért meg külön irigylem Ville kollégát, hogy 2x látta a Maident, ráadásul az Anthrax-szel együtt...

TomAce 2008.06.13. 10:32:30

Láttam a plakátot, elég gáz, pláne, ha a Sambora-nótás változattal vetem össze :S

a beela · http://napirokk.blog.hu/ 2008.06.13. 15:22:07

A villie kapja be:)ÉN is akarom látni az ANTHRAX-t,mosz és azonnal:)nem vagyok irigy egy kicsit sem:), a felsorolt elöadokról ill lemezekről a mike gyereket kivéve pedig egyszó ill 4 :ott vannak a szeren

a beela · http://napirokk.blog.hu/ 2008.06.13. 15:24:07

JA és gyóygulok:) mint állat sajna kicsit lassan de ha tolókocsival is de ott leszek a whitesnake-n!!!!!!!!!!!!!!!

Gyugyo 2008.06.16. 16:44:24

A Termékre én is emléxem, meg a reklámra is ugrálnak lefele egy szikláról és közben SAMBORA szól:)))
A Danger Danger meg örök kedvenc lesz továbbra is, Seriff barátomtól szereztem be az első DD CDt, amin a sláger a naughty naughty ugye a mai napig imádom ám.:))

Taki4x4 2008.06.19. 11:21:26

Hát ja, ennek a Winger nótának nagyon is itt a helye.
süti beállítások módosítása