naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Vol. 10 - Hero of the day

2008.09.24. 14:00 | TomAce | 4 komment

Címkék: van halen

Eljött az idő, hogy jubileumi, tizedik összeállításunkon is túl legyünk - viszont mától fogva változik a módi. Mivel lusta vagyok annyi időm nincs, hogy ötösével-tizesével dobjam össze a foglalókat, nomeg úgy látom, hogy így elég összecsapottak is, arra gondoltam, hogy egyesével fogom a nagyokat előrángatni a Jukeboxból, és a rovat új neve pedig Hero of the day lesz. És akkor így naponta lesz legalább bejegyzés is, remélhetőleg. Jó, mi?:o) Akkor ugorjunk is a közepébe tüstént!

 


Van Halen - Jump

Szerintem nincs a Földön olyan ember, 20 fölött, aki ne ismerné ezt a dalt. Lévén idén 25 éves (hiszen az 1984 1983-ban jelent meg), méltán megérdemli, hogy foglalkozzunk vele. Én viszonylag későn tudtam meg erről a dalról , hogy Vh szerzemény, hiszen egy darab Diver Down kazettán kívül nem volt más a gyűjteményemben a csapattól, egészen a F.U.C.K. lemezig. Azért a Jumpról már pár évvel hamarabb megtudtam, hogy kik is játsszák - de ehhez kellett a magyar kábeltévézés aranykora, a nyolcvanas évek vége, amikor minden lakótelepi készüléken a SKY, a Super Channel meg az MTV ment orrvérzésig. Én is valamelyik adó rockműsorában futottam össze a dallal és nagyot néztem, hogy ez egy VH nóta. Ma már azonban klasszikusnak számít a Jump, a szintitéma, David Lee Roth ugrabugrálása mind-mind történelem. Ahogy az is, hogy -remélem, mindenre helyesen emlékszem!- egyszer ezen szám alatt, D.L.R.-ot imitálván, Sanci barátom rettenetesen fenékbe rúgott valakit a Black Jack nevű kultúrintézmény táncparkettjén:o) Ha olvassa majd, remélem megbocsátja, hogy a nagyvilágba kürtöltem ezt a bravúrját!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr52679056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanci 2008.09.24. 16:44:08

Persze hogy megbocsájtom... De megvallom, nem emlékszem...
Persze a történelem ilyen sötét foltjait igyekszik elfelejteni az ember :D

Nekem a Villie ugrálása maradt meg abból az idôbôl :D

Na persze, hogy a posthoz is szóljak:

Kövezzetek meg, de akármekkora klasszikus ez is csak Sammy Hagarral tökéletes. Viszont ez az a dallam, ami bármilyen helyzetben jókedvre derít. Hihetetlen, hogy már negyed százados múltra tekint vissza...

Egy kedves emlékem a dal kapcsán:
Valamelyik barátomra vártam abban a lakótelep lépcsôházban, ahol a Béla is lakott... Hosszúra nyúlt a készülôdése és az egyik lakásból egy billentyûs hangszert kezelô muzsikus szárnypróbálgatásai szûrôdtek ki. Ennek a dalnak a vezérmotívumát próbálgatta orrvérzésig. Azt hiszem akkor költözött végérvényesen a hallójáratomba a dallam.

Ha esetleg Bélának van tippje, hogy ki lehetett az illetô, szívesen venném ha megosztaná... Egy sokéves titokról rántaná le a leplet...

a beela · http://napirokk.blog.hu/ 2008.09.25. 08:33:38

Szabó lászló( vöröskiskakas) 6.emelet valahány.A deák bill blues band oszlopos tagja volt kb 5 évig.Volt egy -két saját zenekara is.Többek közöt vele kezdet zenélni egy bizonyosok sipeki ur is .Egy balkezes gitáros arc aki nagyon ott van a szeren:)
És tényleg a sammy gyerekkel az igazi:)

TomAce 2008.09.25. 10:00:01

szerintem ennél a dalnál tökmindegy, melyikük énekli, elronthatatlan

Ville · http://www.derailedmusic.com 2008.09.25. 20:13:56

Ez a dal orokzold klasszikus, az biztos!

En valahol azt olvastam (ki tudja, hogy igaz-e?), hogy Eddie mar az elso lemez idejen megmutatta ezt a dalt (vagy e dal korai versiojat) a bandanak, de DLR, lelotte, mondvan, hogy "Eddie, te gitaros vagy. Senkitnem akarja hallani, hogy szintin jatszol." Mikor az 1984-es lemezt irtak, Eddie azt hazudta DLR-nak, hogy kifogytak a dal otletekbol, es, hogy toltelek dalnak jo lesz ez a szintis nota is.

A tobbi, ahogy mondani szokas - tortenelem. :-)
süti beállítások módosítása