naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A 3 legjobb Dream Theater - szerintem

2009.10.28. 19:43 | TomAce | Szólj hozzá!

Címkék: dream theater

Olyan csapat jön most a sorozatban, akiktől kiválasztani vagy kiemelni három nótát, minimum mission impossible. Én mégis hajlandó vagyok ekkora áldozatra, már csak azért is, mert ez a három dal magasani kiemelkedik a többi közül, legalábbis számomra.

Felvezetésképp egy rövid, eredetileg levezetőnek szánt dal jön, az Awake három tételes A mind beside itself etűdjének The silent man című zárása. Noha az egész korong már megszületése pillanatától kezdve klasszikus, ez a dal valahogy ritkán hangzik el, ha rajongók a kedvenc számaikról beszélnek, pedig zseniálisan van megírva, csodálatosan vezeti le mindazt az energiát, amit az Erotomania-Voices kettős felhalmozott, mind technikailag, mind érzelmileg.

 

Másodiknak jöjjön a Glass prison. Okkal jöhet a kérdés, miért? Nos azért, mert egy olyan album után, mint a Scenes... általában olyan magas a mérce, hogy mikor szerencsétlen rajongó meghallja az új lemez első nótáját, rögtön húzza a száját. Nos, mikor én meghallottam a Glass prisont, azt mondtam, ilyen nincs, ez a pont az i betűn, minden benne van, amiért a Scenes-t és úgy általában a DT-t szeretem. Számomra a kétezres évek legjobb DT nótája!

 

Végül még egy lassú, de mégis mennyire monumentális, AOR-eksztázis! A finoman szólva is fantasztikus Images albumról talán illetlenség kiemelni egy nótát, én mégis azért érzem magamhoz nagyon közel állónak az Another day-t, mert ez a dal nagyon sokat segített abban, hogy nyitottabban álljak a zenéhez (és sokminden máshoz is), és olyan úton indított el, mely rengeteg csodálatos muzsikával (és sokminden mással is) ajándékozott meg!

 

Végezetül csak annyit: ez az összeállítás erősen szubjektív és mindemellett erősen hiányos is. Nagyon szeretem a DT munkásságát, nagyjából a Six degrees... lemezig klasszikusnak tartom az összeset, vagyis nem kizárt, hogy egyszer még, egy más aspektusból, de összeszedek másik három, szintén hozzám nagyon közel álló dalt.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr411482256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása