naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Still of the night - Egy Whitesnake koncert margójára - updated

2008.07.22. 11:45 | TomAce | 13 komment

Címkék: whitesnake

Tegnap este a Petőfi Csarnokban lépett fel David Coverdale és zenekara, a Whitesnake. Az a banda, amely a Deep Purple spinoff-csapataként indult és az elmúlt harminc évben olyan slágerekkel ajándékozott meg minket, mint a Here I go again, a Fool for your loving vagy az általam minden idők egyik legnagyobb balladájaként számon tartott Is this love.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Le merném fogadni, hogy az az 5-6 ezer rajongó, aki tegnap este tiszteletét tette a PeCsában, az a hétvégén szorgalmasan bújta a különböző időjárásjelentéseket, nehogy megismétlődjön mindaz, ami 2006 augusztus elsején arra késztette a szervezőket és a zenekart, hogy lemondják a bulit. Szerencsére, az égiek kegyesek voltak hozzánk, így semmi akadály nem volt annak, hogy pontosan este 8 órakor a húrok közé csapjon a Whitesnake (e helyütt eltekintenék az előzenekarként szereplő Snake Heart véleményezésétől, lévén az utolsó számra értünk csak oda).

Sokat gondolkoztam aztán azon, mit is írjak a koncertről, de szerencsére mások segítségemre siettek. Komolyan mondom, nem értem az embereket. Valami elképesztően nagy arccal tudják megmondani a tutit. Ma reggel, ahogy lehetett, mentem körülnézni a neten, mik a vélemények a tegnapi buliról. Komolyan mondom, megdöbbentem. A vélemények egy része fikázás, olyan emberek szájából, akik semmit sem tettek még le az asztalra. Oké elismerem, Coverdale nem harminc éves, és sokszor már nem tudja elénekelni azokat a témákat, amiket régen csípőből kitolt. Szerencsére, a modern technika megengedi, hogy ilyenkor különböző segédeszközökkel javítsunk az összhangon - itt is ennek lehettünk fültanúi. Sokszor sequencer segített Covi apó segítségére, aki ezt leszámítva vérbeli, profi frontemberként hozta le a bulit. Rengeteget kommunikált a közönséggel, érdekes módon kevés beszéddel de annál több gesztussal. Igazi rock and roll nagypapa, a szó legjobb értelmében! Ehhez képest sok helyütt azt olvasni, hogy, elsősorban miatta, csalódás volt a koncert, komolyan mondom, agyrém...

A setlist furcsa volt - az új lemez dalai nem igazán sütöttek élőben, a régieket viszont -legalábbis a mi környékünkön- egy emberként énekelte mindenki. Volt Fool for your loving, Is this love, Love ain't no stranger (ezt külön, a nemrég elhunyt Mel Galley emlékének adta Coverdale), Here I go again, Give me all your love. A The deeper the love akusztikus előadása is nagyon tetszett - emberivé tette, hogy Aldridge is mellényúlt egyszer-kétszer, és tök jókat mosolygott rajta ő maga is:o) A végére aztán Coverdale nagyon elfáradt, talán a Soldier of fortune már sok is volt neki, de becsületére legyen mondva, a Burnre összekapta magát, és remekül zárult a koncert.

Remélem, sokan voltak úgy, hogy örültek ennek az estének és jó szájízzel mentek haza, mert erről szól(na) az egész., nem pedig az örökké fanyalgó hozzáértők siránkozásáról.

We wish you well!

 

Update: Hogy érthetőbben fejezzem ki magam: nem kell mindenkinek hozzám  hasonló véleménnyel lenni egy koncertről. Nyilván öten, ötféleképpen élünk meg egy koncertet, akár öt különböző meglátás is felszínre kerülhet a végén. Ezek közt nyilván lesz pozitív és negatív tartalommal bíró értékelés. Ez így természetes. Ha ilyenkor ezeken ütközünk, vitatkozunk, szintén teljesen természetes, normális emberi reakció.

Az viszont már nem tetszik, ha lealacsonyító jelzőkkel megspékelve szapulnak valamit olyasvalakik, akik a tizedét nem tették le az asztalra, csak ahhoz értenek, hogy a Muppet Show-s öregurak mintájára rommá alázzanak mindent. És ha úgy teszik mindezt, hogy ott sem voltak, legfeljebb minikamerával felvett, youtube-os videó alapján - nos, az a pofátlanság csimborasszója. Sajnos olvastam néhány ilyesfajta kommentet is, és ezekre tettem utalást a posztban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr69579717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyugyo 2008.07.22. 13:19:00

nyihii kiba nagy buli volt, aki nem volt ott az nem tudja miből maradt ki. Most bemásolom ide is amit a HR forumon fikázóknak írtam, ami a véleményem is a koncertről, nagyon hajaz Tommy barátom véleményére:))

Sziasztok!

A rengeteg negatív kritikához szólnék hozzá pár szót, annak ellenére h némelyikkel nagyon is egyetértek, nem kellene ezt egy legendával tenni. Sztem fergeteges buli volt (monnyuk most láttam először WSt élőben), aki a Hard Rockot szereti, annak szinte kötelezően kihagyhatatlan kellet volna h legyen, pláne ha még nem látta őket élőben, mert ki tudja lehet h már nem fogja, legalábbis kishazánkban.
MMegtettek mindent azért h a közönség jól szórakozzon, ha azt akarja valaki a koncerten viszonthallani mint monnyuk 20 évvel ezelőtt, hazamegy, beteszi a sleep of teh tongue cd-t elővesz egy fotót a zenekarról, nézegeti és közben tapsol minden track után. Emberek fel kellene fogni, h Coverdale már nem huszonéves őrült rocker, hanem 60hoz közelítő őrült rocker, aki télleg mindent megtett a buliért. Mi van ha rá kellett segíteni a hangra, mi van ha a vokálokra is? összedől a világ, akkor már nem is érdekel a WS, mert elszállt felettük az idő és már nem a régiek? Akkor szépen fel kell venni az EMO cuccot és lemenni egy tokio hotel koncertre hajrá. Fel lehet úgy is fogni, h szar volt, mert mittomén plébekkelte vagy amit akartok, de nekem egy feljethetetlen buli volt és akármi is történt tegnap este én csodának definiálnám.
Idejön egy legenda, tök mindegy mennyire misztifikálják túl, vagy nem, de akkor is kik ők, h egy David Coverdalet fikázzanak, aki a nagyapjuk lehetne és még mindig a szinpadon áll és nekik(ünk) okoz élvezetet, nem foglalkozva azzal, h már a nyugdíjas éveit kellene töltenie egy hintaszékben?.
Ennyi lenne a rövid tömör véleményem asszem.:))
lehet engem is fikázni LOL :D

Ville · http://www.derailedmusic.com 2008.07.22. 19:52:26

Sajnalom, hogy nem lehettem ott. Oszinten, meg en se lattam a Whitesnake-et eloben. Lett volna ra egy par alkalmam, de ki kellett hagynom.

Otven akar hany evesen mar senki sincs olyan fizikai kondicioban, mint 30 evesen. Gondolom senki se varja el egy oreg atletatol sem, hogy olyan eredmenyeket hozzon, mint a huszas eveiben.

De biztos jo buli lehetett. Coverdale minding a legprofibb zeneszekkel veszi magat korul, akar Ozzy vagy Alice Cooper. Meg hat azok a regi notak halhatatlanok, akrhogy is nezzuk (ill halgatjuk) oket.

sheriff73 2008.07.22. 21:20:40

Azért egyet nem értek Totti: Te éppúgy evidenciának tartod a véleményed, mint az általad kritizált fikázók és hasonlóan nem tűröd az ellenvéleményt ebben a témában és valami agyrémet emlegetsz. De miért ??? Én annak ellenére, hogy rohadtul élveztem a bulit, igenis megértem a fanyalgókat, Ha nem lennék fanatikus DC rajongó, lehet, hogy köztük lennék. Azért nem értelek, mert miért kellene mindenkinek ünnepelni ? Tiszteljük mások véleményét - főleg ha van alapja - ha nem tetszik, akkor is. Ja, a Setlist: a buli közepét alaposan megültették és hiányzott pár "alapvetés" is. Elnézést, hogy én vagyok itt az ünneprontó, de ezt gondolom. Egyébként meg:Are You Ready ? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ még most is borsózik a hátam...:)

sheriff73 2008.07.22. 21:28:35

Most nagyon nagyot fogok kapni, de le kell, hogy írjam: Van egy olyan ember, aki hozza ugyanazt ötven egynéhány évesen......: GH !!!:) Bocs, de nem bírtam ki....

TomAce 2008.07.22. 21:57:24

Azért nem értheted, amit írtam, mert valószínüleg Te nem olvastad azokat a kommenteket, melyek kapcsán ezt írtam. Nem, nem a HR.hu-s bejegyzésekre gondolok, azokkal -azt leszámítva, hogy némelyikkel nem értek egyet (azt hiszem, ez természetes)- nincs is semmi bajom. Csakhogy olvastam máshol, más hangnemben tett megjegyzéseket is, ezekre utaltam fenti megjegyzésemmel.

Gyugyo 2008.07.22. 23:12:13

Nem is Te lennél ha ezt nem írod ide, Sheriff már vártam. :)
bakker megy a VH1 iszonyat zenék ÁÁÁÁÁÁÁÁ

sheriff73 2008.07.23. 06:54:55

De most tényleg Gyugyo ! Itt most nem kellett keresni azt a bizonyos csomót, amiről Veled is beszéltünk. Ha nem lennék fanatikus rajongója az embernek -valamint nyílván mindenkinek lehet rossz napja-én is néznék bután. Igazán egy dolog b****a a csőrömet: nem tudom, hogy ennyire észrevehető lett volna az ének helyenkénti gyengesége, ha teljesen józan DC. EZ fáj egy picit, hogy nem tisztelt bennünket annyira, hogy erre figyeljen.

sheriff73 2008.07.28. 07:15:17

Ezt a linket ajánlom mindenkinek....korrekt:
www.zene.hu/cikkek/cikk.php?id=13918

sheriff73 2008.07.28. 07:17:10

?ég annyi, hogy ezzel nem Totti barátom érdemeit szeretném kisebbíteni, de úgy gondolom ez a kritika minden szavában hiteles és valósághű.

Gyugyo 2008.07.28. 09:34:17

Valóban, ez egy korrekt kritika, teljesen azt mondja, ami történt, de ettől függetlenül, engem nem érdekel, h helyenként hamiskás volt, nem érdekel, ha esetleg rásegítettek az énekre, akkor is profi volt és zseni:)))

TomAce 2008.07.28. 12:54:31

Én is olvastam ezt a beszámolót, és azt hiszem, a posztban írtakból kiderült, hogy nem ezzel vagy az ehhez hasonló, korrekt hangvételű írásokkal volt/van bajom.

sheriff73 2008.07.28. 19:01:41

Igen, ezt nem is állítottam. De ez egy tárgyilagos, tisztelettudó vélemény...egy keresztmetszet, ami tartózkodik a becsmérlő megjegyzésektől, de a mindent elfogadó fanatikus rajongástól is...

sheriff73 2008.07.28. 19:29:28

Gyugyo ! Engem sem érdekel, de így teljes a kép...:)
...és zseni is marad...:)))
süti beállítások módosítása