naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gyilkos ügyek

2014.02.19. 11:28 | TomAce | 2 komment

Tavaly írtam már a dán Forbrydelsen című sorozatról korábban, de akkor még csak az első évadon voltunk túl. Az AXN-en Egy gyilkos ügy néven futott jó egy éve, aztán a királyi adó elkezdte vetíteni az amerikai remake-et, Gyilkosság címmel. Véleményem szerint, ez a tengerentúli változat nem olyan jó, mint a dán eredeti, így néhány epizód után le is álltunk vele. Pár hónapja azonban, a Híd második évadának végén, nagyon elkezdett hiányozni Sarah Lund is. Sajnos, az AXN nem folytatta a széria sugárzását, így maradt az internet és a feliratos változat.

Az első Forbrydelsen-évad nagyon jó, szinte a tökéletes krimi számomra. Csavaros sztori, borongós időjárás, komor hangulat - nehéz ezeket überelni. A jó hír az, hogy a második és harmadik évad meg sem próbálja túlszárnyalni az elsőt, hanem önmaga keretein belül próbál mindent kihozni. Habár a történetek mindkét folytatásban mások, a szokásos Forbydelsen-elemek visszaköszönnek mindenhol. Adott egy-egy gyilkosság, mellyel párhuzamosan felbukkan a politikai játszmák színpada is, elsőre látszólag minden kapcsolat nélkül. Adott a főhős Sarah Lund totális csőd magánélete, ami mindig akkor omlik ismét össze, mikor már-már rendeződnének a dolgai. És adott a főbűnös, akit mindig csak az utolsó percekben ér utol az igazságszolgáltatás, mikor már-már azt hihetnénk, megússza.

A második évad egy afganisztáni katonai misszió során elkövetett mészárláshoz kapcsolódó leszámolás-sorozat után nyomoz, melybe nemcsak Lund társa, de maga a dán igazságügyminiszter is belekeveredik. A harmadik szériában pedig egy olyan évekkel korábbi gyilkosság szolgáltatja a főtémát, amely nemcsak a dán miniszterelnök, hanem Lund sorsát is megpecsételi.

Ennél többet nem szeretnék spoilerezni, de minden krimikedvelőnek ajánlom, hogy járjon utána és nézze meg a második és harmadik évadot. Nekem nagyon sokat dobott a hangulaton a dán nyelv, kimondottan megkedveltem a végére és furcsa lesz ezek után esetleg magyarul is megnézni ezeket a részeket. Bár a sztori végén én érzek lehetőséget a továbbra, jelen helyzet szerint nem lesz negyedik folytatás. Ezt nagyon sajnálnám, bár meg is értem a szerzőket, egy ilyen végkifejlet után nagyon nehéz lenne úgy folytatni a sorozatot, hogy ne menjen a karakterek hitelességének a rovására.

Egy szó, mint száz, esős-szeles estéken tessék bekuckózni a tv/monitor elé és pár nap alatt végignézni a két évad húsz részét (az elsővel együtt összesen negyven). Nem lehet vele mellélőni.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsemoll.blog.hu/api/trackback/id/tr635817646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.02.22. 22:18:32

Három részen túl azt tudom mondani, hogy nagyon jó az első évad! A Nesbo: Fejvadászok filmváltozata volt ilyen borongós hangulatú, meg az Álmatlanság Al Pacinoval. Délután sorozat, este Police, kriminális a helyzetem:) :(

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2014.03.02. 19:22:52

Jó, ezt nem lehet idegileg bírni. Alternatív javaslatom legközelebbre olyan poszt, hogy "kedves olvasók, nézzétek meg ezt a tök jó sorozatot, aminek a végén majd kiderül, hogy a gyilkos XY." És én akkor hátradőlhetek, és szépen nyugodtan megnézhetem, feszültségmentesen, legfeljebb majd a csavaroknál azon izgulok, hogy fogunk így oda kilyukadni?!:) Úgy indultam, hogyezúttal igazán csak egy részt ebéd utáni szieszta közben, aztán majd este folytatom, ehhez képest megint 3-on vagyok túl, mert persze mindig a legizgalmasabb ponton hagyják abba; a ruhák nincsenek összehajtogatva, nincs még kiporszívózva... Ehh.
Gyanús nekem ez a költöztető-vállalati alkalmazott, meg az a médiás is, na és a szemüveges politikus is olyan furcsa, mintha köze lenne a dologhoz, és sajnálom azt a jelöltet, akiről nem szállnak le, én neki azt a szerepet adtam volna, hogy Lunddal szeressenek egymásba, hogy legyen romantikus szál is... :) Még 7 rész van hátra, msot már nagyon izgulok, mi lesz a vége, de (még) kibírtam, hogy ne nézzem meg az utolsó rész 5 percét.
süti beállítások módosítása